Review Bridgerton seizoen 3 deel 1: Penelope en Colin maken het heet, heter, heetst! (2024)

Table of Contents
Googly eyes Meer dan seks

Wie had gedacht dat het verhaal van juice queen Penelope Featherington en nerdy Colin Bridgerton steamy kon worden? De interviews, rode loper appearances en fanedits deden het vermoeden, maar de eerste vier afleveringen van seizoen 3 maken het nu waar: 'Polin' is NEXT LEVEL HOT.

Lezers van de boeken weten al wat ons in seizoen 3 van Netflixserie Bridgerton te wachten staat: passie! Dit keer voor Penelope (Coughlan) en de derde Bridgertonzoon Colin (Newton). In de serie over de Bridgertonfamilie zien we elk seizoen de zoektocht naar geluk en liefde van één van de acht broers en zussen, terwijl ze de regels van de high society in Londen navigeren. De relatie tussen Penelope en Colin is het ultieme friends-to-lovers-scenario. Al twee lange seizoenen konden we de blikken die ze elkaar gaven tot op de kleinste rimpel uitpluizen, of we niet toch een beetje liefde konden bespeuren. Dit seizoen is het eindelijk zover!

Review Bridgerton seizoen 3 deel 1: Penelope en Colin maken het heet, heter, heetst! (1)

Googly eyes

Toch nog even een recap, want een andere belangrijke relatie in Penelope’s leven is een puinhoop. Nadat Eloise in seizoen twee Penelope’s ware identiteit ontdekte, zijn de twee geen BFF’s meer. Dat is ook in seizoen drie pijnlijk voelbaar. Ze raakt nog meer geïsoleerd. En laten we ook niet vergeten hoe hard Colin haar vorig seizoen nog afwees. Na wat gemixte signalen haar kant op, was Penelope’s hoop hoog op het Featherington Ball toen Colin haar ten dans vroeg. Hij noemde haar zelfs ‘speciaal’ en voor iemand met een geheime crush is dat genoeg om nog een paar dagen op te teren. Maar na een grote ruzie met Eloise vangt ze een gesprek op tussen Colin en zijn matties: ze zouden gek zijn om te denken dat hij interesse heeft in Penelope!

In de eerste afleveringen van seizoen drie is het Hot Colin links en rechts. Hij is net thuis van nog meer Europese rondreizen en hij is de typische gast die elk gesprek begint met ‘toen ik in XYZ was’ om zijn opgedane wereldwijsheid met zijn gesprekspartners te delen. Het is reden voor een hoop Londense dames de beef of the town met puppy ogen te achtervolgen. Maar Penelope probeert ondertussen te voorkomen als ‘spinster’ te eindigen en schakelt toch Colins hulp in om een man te bemachtigen. En daar gaat het natuurlijk mis.

Review Bridgerton seizoen 3 deel 1: Penelope en Colin maken het heet, heter, heetst! (2)

En niets is toch sexyer dan twee mensen echt verliefd op elkaar te zien worden? Dat hebben seizoen één en twee al wel bewezen. Onmiskenbare passie is toch een beetje aanstekelijk. En het feit dat dit een stel is dat als vrienden begint en nog even moeten accepteren dat het een mogelijkheid is (Penelope) óf nog toe moeten geven aan hun ware gevoelens (Colin) en jaloezie niet kunnen onderdrukken, oof, de spanning. Sign us up!

Meer dan seks

Luke Newton, die de rol van Colin vertolkt, zei al tegen Australische media dit seizoen niet met zijn oma te gaan kijken. Nicola Coughlan (Penelope) kon het daar niet sneller mee eens zijn. Zelfs wanneer ze het met haar moeder kijkt, slaat ze bepaalde scènes liever over. Maar Bridgerton is natuurlijk meer dan chemie (!!) en seks en dit seizoen heeft een miljoen lagen tule. Colin haat Lady Whistledown met een passie en wil haar ruïneren. Penelope heeft een man nodig om onafhankelijk te worden van haar messy en gemene familie en Colin biedt haar die hulp aan. En in dat alles is daar ook nog mama bear Lady Violet Bridgerton. Want waar de serie elk seizoen op een nieuw debuut focust, is mama elke keer toch weer de belangrijkste spil in het geluk van haar kinderen. Ze kent ze zo goed en spot elke kleine interactie of verandering. Daarom weet ze altijd net dat zetje in de juiste richting te geven. Zonder haar, geen Bridgerton!

Review Bridgerton seizoen 3 deel 1: Penelope en Colin maken het heet, heter, heetst! (3)

Ook is het een verademing dat Penelope dit seizoen door Colin aanbeden zal worden. Want de makers van Bridgerton hebben de afgelopen seizoen toch hard hun best gedaan haar weg te zetten als die undesirable. Nu is het eindelijk Penelope’s beurt. Want ook een muurbloempje kan opbloeien! Deel één van de derde reeks is in ieder geval weer een fijne slowburn. Je krijgt genoeg kruimels om je voor te bereiden op de grote climax die je weet dat gaat komen. Is het al 13 juni?

• Cijfer: 7.5
  • Te zien op Netflix
  • Kostuumdrama
  • 4 afleveringen, deel 2 verschijnt op 13 juni
  • Cast: Nicola Coughlan, Luke Newton, Julie Andrews (stem), Claudia Jesse, Ruth Gemmell en meer.
Top Articles
Latest Posts
Article information

Author: Ouida Strosin DO

Last Updated:

Views: 6196

Rating: 4.6 / 5 (76 voted)

Reviews: 91% of readers found this page helpful

Author information

Name: Ouida Strosin DO

Birthday: 1995-04-27

Address: Suite 927 930 Kilback Radial, Candidaville, TN 87795

Phone: +8561498978366

Job: Legacy Manufacturing Specialist

Hobby: Singing, Mountain biking, Water sports, Water sports, Taxidermy, Polo, Pet

Introduction: My name is Ouida Strosin DO, I am a precious, combative, spotless, modern, spotless, beautiful, precious person who loves writing and wants to share my knowledge and understanding with you.